VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti VMD Consulting s.r.o.
pre poskytovanie služieb
Článok 1: Úvodné ustanovenia
1.1 Spoločnosť VMD Consulting s.r.o. so sídlom Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR, IČO: 50 477 650, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 39845/V (ďalej len „Spoločnosť“ alebo „Obchodník“) vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti pre poskytovanie služieb (ďalej len „VOP“ alebo „Podmienky“). Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je ich príloha č. 1, ktorou Spoločnosť poskytuje Objednávateľovi ako spotrebiteľovi informácie pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. Zároveň je súčasťou VOP aj príloha č. 2 , v ktorej je obsiahnutý reklamačný poriadok Spoločnosti.
1.2 VOP upravujú právne vzťahy medzi Spoločnosťou a tretími osobami, objednávateľmi (ďalej len “Objednávateľ), týkajúce sa poskytovania služieb Spoločnosťou pre Objednávateľov, ktoré vznikli na základe zmlúv uzavretých na základe týchto VOP. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každého zmluvného vzťahu medzi Spoločnosťou a Objednávateľom. VOP sú zverejnené a dostupné v písomnej forme v prevádzkových priestoroch spoločnosti a v elektronickej forme na internetových stránkach https://www.vratmidan.sk/VOP. Svoj súhlas a oboznámenie sa so všeobecnými obchodnými podmienkami vyjadrí klient v procese vyplnenia registračného formulára na stránke https://www.vratmidan.sk/vratenie-dani-zo-zahranicia a to zaškrnutím okienka súhlasu. VOP taktiež obdrží klient ako prílohu e-mailu pred uzavretím zmluvy a v papierovej forme v prípade, ak bude podpísaná papierová forma zmluvy.
1.3 VOP sú záväzné pre Spoločnosť ako aj pre Objednávateľa.
1.4 Predmetom týchto VOP je najmä stanovenie podmienok, za ktorých budú zmluvné strany uzatvárať jednotlivé Zmluvy. Tieto VOP vytvárajú základ pre vznik samostatných, realizačných Zmlúv, ktoré vzniknú na základe zaslania Návrhu na uzavretie zmluvy a jeho Akceptácie.
Článok 2: Definície pojmov
2.1 “Spoločnosť” je obchodná spoločnosť VMD Consulting s.r.o. so sídlom Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, IČO: 50 477 650, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 39845/V, podnikajúca v oblasti podávania daňového priznania k dani príjmu za fyzické osoby v zahraničí a v SR, podávania žiadostí o rodinné prídavky zo zahraničia za fyzické osoby a v oblasti doplnkových služieb účtovných a poradenských služieb súvisiacich s prácou v zahraničí. Spoločnosť je obchodníkom.
2.2 “Objednávateľ” je klient Spoločnosti, ktorému sa spoločnosť zaviazala poskytnúť Služby, a to na základe Zmluvy o Poskytovaní služieb uzavretej procesom upraveným v týchto VOP. Objednávateľ je spotrebiteľom.
2.3 “Zmluva” alebo “Zmluva o poskytnutí služieb” je Zmluva o poskytnutí služieb uzavretá medzi Spoločnosťou a Objednávateľom, ktorá je uzatvorená procesom upraveným týmito VOP a na základe ktorej Spoločnosť poskytuje Objednávateľovi Služby; neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy sú VOP.
2.4 “Registráciou” sa rozumie vyplnenie a odoslanie formulára na stránke https://www.vratmidan.sk/vratenie-dani-zo-zahranicia alebo https://www.vratmidan.sk/rodinne-pridavky-v-eu alebo https://www.vratmidan.sk/kontakt Objednávateľom alebo vyplnenie a odoslanie formulára zamestnancom Spoločnosti na základe telefonickej žiadosti Objednávateľa o registráciu alebo vyplnenie a odoslanie formulára zamestnancom Spoločnosti pri osobnej kozultácii s Objednávateľom v sídle spoločnosti na základe žiadosti Objednávateľa alebo vyplnenie a odoslanie formulára zamestnancom Spoločnosti na základe e-mailovej žiadosti Objednávateľa. Registráciou Objednávateľ prejavuje záujem o poskytovanie Služieb Spoločnosťou, a to tým, že vyplní v registračnom formulári podľa predchádzajúcej vety svoje osobné a kontaktné údaje a druh služby o ktorých má záujem alebo tieto údaje poskytne telefonicky alebo osobne zamestnancovi Spoločnosti, ktorý ich vyplní do registračného formulára namiesto Objednávateľa. Registrácia je dokončená odoslaním formulára kliknutím na tlačidlo “odoslať”, pričom na základe Registrácie Objednávateľ obdrží Návrh na uzavretie zmluvy na ním uvedený email. Dokončením registrácie nezniká medzi Spoločnosťou a Objednávateľom zmluva, tá prípadne vznikne spôsobom uvedeným v čl. 3 týchto VOP.
2.5 “Návrh na uzavretie zmluvy” je e-mail Spoločnosti zaslaný Objednávateľovi po dokončení Registrácie, ktorého predmet obsahuje text “Žiadosť o vrátenie daní od www.vratmidan.sk - označenie príslušnej krajiny, návrh na uzatvorenie zmluvy” alebo Žiadosť o rodinné prídavky od www.vratmidan.sk - označenie príslušnej krajiny, Návrh na uzatvorenie zmluvy a ktorého prílohou je VOP, objednávka - akceptácia návrhu na uzavretie zmluvy a formuláre na vyplnenie pre Objednávateľa potrebné k poskytnutiu Služieb.
2.6 “Akceptácia návrhu na uzavretie zmluvy” je Objednávateľom podpísaný dokument, objednávka - akceptácia návrhu na uzavretie zmluvy z ktorého textu vyplýva, že Objednávateľ si od Spoločnosti objednáva poskytnutie konkrétnej Služby. Prílohami Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy sú Objednávateľom vyplnené a podpísané formuláre potrebné k poskytnutiu Služieb, ktoré boli Objednávateľovi zaslané spolu s Návrhom na uzavretie zmluvy.
2.7 “Zmluvné strany” sú Spoločnosť (Obchodník) a Objednávateľ spoločne. Zmluvná strana znamená ktorúkoľvek z nich.
2.8 “Služby” sú najmä nasledovné služby poskytované Spoločnosťou pre Objednávateľa na základe Zmluvy, a to najmä:
I. Podanie daňového priznania k dani z príjmu v zahraničí, a to v:
A. Rakúsku,
B. Nemecku,
C. Holandsku,
D. Českej republike.
II. Podanie daňového priznania v SR v súvislosti s podaním daňového priznania v zahraničí.
III. Podanie žiadosti o rodinné prídavky na deti zo zahraničia, a to z:
A. Rakúska,
B. Nemecka.
IV. Podanie žiadosti o príspevok na zdravotné poistenie z Holandska - Zorgtoeslag.
V. Dodatočné služby, a to najmä:
A. Získanie dokumentu EU/EWR zo slovenského daňového úradu,
B. Získanie daňového dokumentu od zahraničného zamestnávateľa,
C. Odvolanie voči zahraničnému daňovému úradu.
Článok 3: Uzatváranie Zmlúv
3.1 Uzavretie Zmluvy medzi Spoločnosťou a Objednávateľom, ktorej predmetom je poskytnutie služieb (Zmluva o poskytnutí služieb) nastáva medzi zmluvnými stranami postupom uvedeným nižšie v tomto článku VOP. Nevyhnutným predpokladom pre uzatvorenie Zmluvy je oboznámenie sa a vyjadrenie súhlasu Objednávateľa s týmito VOP, pričom Objednávateľ svoj súhlas s VOP vyjadrí pri Registrácii a taktiež podpisom Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy. Aktuálny cenník služieb Spoločnosti je k dispozícii na webstránke https://www.vratmidan.sk/cennik. Cena za konrétne služby, ktoré sú predmetom Zmluvy, je vždy uvedená v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy.
3.2 Spoločnosť na základe Registrácie (def. bod 2.4) vykonanej Objednávateľom pošle na e-mail Objednávateľa uvedený pri Registrácií Návrh na uzavretie zmluvy (def. bod 2.5), ktorý sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa § 43a a nasl. Občianskeho zákonníka. Na žiadosť Objednávateľa je Spoločnosť oprávnená poslať na e-mail Objednávateľa Návrh na uzavretie zmluvy (def. bod 2.5), ktorý sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa § 43a a nasl. Občianskeho zákonníka aj bez predchádzajúcej Registrácie Objednávateľa.
3.3 K platnému uzavretiu Zmluvy s povinnosťou platby dochádza v momente, kedy je na adresu sídla Spoločnosti Letná 49, 052 01 Spišská Nová Ves doručená Akceptáciu návrhu na uzavretie zmluvy (def. 2.6) vyplnená a podpísaná Objednávateľom. Doručenie Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy Objednávateľ vykoná poštou alebo osobne. Objednávateľ je oprávnený zaslať Spoločnosti sken ním vyplnenej a podpísanej Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy spolu s jej prílohami e-mailom na adresu Spoločnosti info@vratmidan.sk len po dohode so Spoločnosťou, pričom v tomto prípade sa za deň doručenia Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy považuje deň doručenia tohto e-mailu Objednávateľa Spoločnosti. Dátum doručenia Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy Spoločnosť vyznačí na Akceptácii návrhu na uzavretie zmluvy.
3.4 V prípade, ak Objednávateľ doručí Akceptáciu návrhu na uzavretie zmluvy Spoločnosti po tom, čo došlo k zmene cien Služieb Spoločnosti uvedených v cenníku na stránke https://www.vratmidan.sk/cennik oproti cenám uvedeným v Návrhu na uzavretie zmluvy, k uzatvoreniu Zmluvy doručením Akceptácie nedôjde. Uvedené oznámi Spoločnosť Objednávateľovi e-mailom a poučí ho, že v prípade, ak chce napriek zmene ceny Služieb Zmluvu so Spoločnosťou uzavrieť, tak Zmluva medzi ním a Spoločnosťou so zmenenou - aktuálnou cenou Služieb vznikne v prípade, ak Objednávateľ vyplnení a podpíše Akceptáciu návrhu na uzavretie zmluvy s aktuálnom cenou, ktorú mu Spoločnosť pošle ako prílohu predmetného e-mailu a pošle ju e-mailom na adresu spoločnosti info@vratmidat.sk. V tomto prípade Zmluva vznikne dňom doručenia skenu podísanej a vyplnej Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy so zmenenou cenou Objednávateľom na email Spoločnosti, pričom za deň doručenia Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy sa považuje deň doručenia tohto e-mailu Objednávateľa Spoločnosti. Dátum doručenia Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy Spoločnosť vyznačí na Akceptácii návrhu na uzavretie zmluvy.
3.5 Zmluvu o poskytnutí služieb je možné uzatvoriť aj osobne, v sídle Spoločnosti. V tomto prípade po Registrácii Objednávateľa bude Objednávateľovi zaslaný Návrh na uzatvorenie zmluvy tak e-mailom, ako aj odovzdaný fyzicky v sídle Spoločnosti po vykonaní Registrácie, pričom Objednávateľ ho po jeho vyplnení a podpísaní odovzdá Spoločnosti a Spoločnosť na tejto Akceptácii návrhu na uzavretie zmluvy vyznačí dátum jeho doručenia, ktorý je dátumom uzatvorenia Zmluvy.
Článok 4: Predmet Zmluvy o poskytnutí služieb, priebeh a podmienky poskytovania služieb
4.1 Predmetom Zmluvy o poskytnutí služieb sú zmluvnými stranami dohodnuté Služby poskytované Spoločnosťou. Miesto poskytovania Služieb je sídlo Spoločnosti.
4.2 Služba def. v bode 2.8 I. zahŕňa vypracovanie a podanie daňového priznania k dani z príjmu Spoločnosťou za Objednávateľa na príslušný daňový úrad v zahraničí na základe informácii a dokumentov, ktoré Objednávateľ poskytol Spoločnosti. Služba def. v bode 2.8 II. zahŕňa vypracovanie a podanie daňového priznania k dani z príjmu fyzických osôb Spoločnosťou za Objednávateľa na príslušný daňový úrad v Slovenskej republike na základe informácii a dokumentov, ktoré Objednávateľ poskytol Spoločnosti. Služba def. v bode 2.8 III. zahŕňa vypracovanie a podanie žiadosti o rodinného prídavky na deti Spoločnosťou za Objednávateľa na príslušný daňový alebo iný úrad v zahraničí na základe informácii a dokumentov, ktoré Objednávateľ poskytol Spoločnosti a ďalšie služby uvedené v cenníku, ktorý je súčasťou Akceptácie návrhu na uzavretie zmluvy, pričom podmienkou poskytnutia všetkých týchto Služieb je úhrada zálohovej faktúry Objednávateľom. Služba def. v bode 2.8 IV. zahŕňa vypracovanie a podanie žiadosti o príspevok na zdravotné poistenie z Holandska - Zorgtoeslag za Objednávateľa na úrad v Holandsku na základe informácii a dokumentov, ktoré Objednávateľ poskytol Spoločnosti. Služby def. v bode 2.8 V. pím. A. až B. zahŕňajú vypracovanie a podanie žiadosti Spoločnosťou za Objednávateľa na príslušný daňový alebo iný úrad v zahraničí alebo v Slovenskej republike na základe informácii a dokumentov, ktoré Objednávateľ poskytol Spoločnosti, a to za účelom získania dokumentov alebo potvrdení potrebných od príslušných úradov alebo spoločností k podaniu daňového priznania v zahraničí alebo v Slovenskej republike, pričom predmetné služby Spoločnosť poskytuje spolu so službami definovanými v bode 2.8 I. len v prípade, ak spolu s Akceptáciou návrhu na uzavretie zmluvy Objednávateľ nezašle Spoločnosti tieto potrebné dokumenty, pričom o potrebe ich zaslania je informovaný vo formulároch, ktoré mu Spoločnosť zalala spolu s Návrhom na uzatvorenie zmluvy. Služba def. v bode 2.8 V. pím. C. zahŕňa vypracovanie a podanie odvolania Spoločnosťou za Objednávateľa na príslušný daňový v zahraničí proti rozhodnutiu zahraničného daňového úradu, pričom predmetnú službu sú Spoločnosť poskytuje spolu so službami definovanými v bode 2.8 I. v prípade, ak o to Objednávateľ požiada v súlade s týmto VOP, pričom podmienkou poskytnutia tejto Služby je úhrada zálohovej faktúry Objednávateľom. Služby, ktoré nie sú definované v bode 2.8 Spoločnosť poskytuje na základe samostatnej zmluvy uzatvorenej s Objednávateľom za individuálne dojednanú odmenu.
4.3 Špecifikácia dohodnutých poskytovaných Služieb a ich cena je uvedená v Návrhu na uzavretie zmluvy.
4.4 Objednávateľ berie na vedomie, že predpokladom poskytnutia Služieb je správne a úplne vyplnenie Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy vrátane jej príloh podľa pokynov Spoločnosti uvedených v Návrhu na uzatvorenie zmluvy a zaslanie potrebných dokumentov Objednávateľovi uvedených v Návrhu na uzatvorenie zmluvy. Objednávateľ sa preto zaväzuje pravdivo, úplne a podľa pokynov Spoločnosti vyplniť Akceptáciu návrhu na uzatvorenie zmluvy a jej prílohy.
4.5 Po uzatvorení Zmluvy Spoločnosť vykoná analázu správnosti a úplnosti zaslanej Akceptácie návrhu na uzatvorenie Zmluvy a jej príloh, ktorá spočíva v zisťovaní, či Objednávateľ úplne a správne podľa pokynov vyplnil Akceptáciu návrhu na uzatvorenie zmluvy a jej prílohy, či ich podpísal a či zaslal Spoločnosti všetky dokumenty potrebné na poskytnutie Sluzieb.
4.6 V prípade, ak Spoločnosť zistí, že Akceptácia návrhu na uzatvorenie zmluvy a jej prílohy neboli vyplnené úplne a správne Objednávateľom a/alebo že Objednávateľ nezaslal Spoločnosti všetky potrebné dokumenty na poskytnutie Služieb, Spoločnosť zašle Objednávateľovi e-mail v ktorom ho vyzve na poskytnutie súčinnosti vykonaním opravy nesprávnosti a/alebo na doplnením chýbajúcich dokumentov. Výzva podľa predchádzajúcej vety môže byť vykonaná aj telefonicky. Objednávateľ sa zaväzuje poskytovať súčinnosť Spoločnosti bezodkladne od doručenia požiadavky zo strany Spoločnosti. Objednávateľ berie na vedomie, že Služby mu budú poskytnuté až po tom, čo poskytne Spoločnosti súčinnosti vykonaním opravy a/alebo doplnením dokumentov v zmysle pokynov Spoločnosti uvedených v e-maile. Do poskytnutia súčinnosti nie je Spoločnosť v omeškaní s poskytnutím Služby Objednávateľovi. V prípade, ak Objednávateľ neposkytne Spoločnosti súčinnosť je Spoločnosť oprávnená odstúpiť od Zmluvy v zmysle bodu 9.3 VOP.
4.7 V prípade, ak spoločnosť zistí, že Akceptácia návrhu na uzatvorenie zmluvy a jej prílohy boli vyplnené úplne a správne Objednávateľom a Objednávateľ zaslal Spoločnosti všetky potrebné dokumenty na poskytnutie Služieb alebo ak Objednávateľ poskytol Spoločnosti súčinnosť v zmysle bodu 4.6, Spoločnosť podá na príslušný úrad podľa predmetu Služby daňové priznanie alebo žiadosť. Služba sa požaduje za poskytnutú dňom podania daňového priznania alebo žiadosti podľa predmetu Služby.
4.8 Po poskytnutí Služby zašle Spoločnosť Objednávateľovi e-mail, kde mu oznámi, že došlo k podaniu daňového priznania alebo žiadosti. V prípade, ak ide Službu podľa bodu 2.8 I, Spoločnosť Objednávateľovi uvedie aj predbežnú kalkuláciu daňového preplatku alebo daňového nedoplatku. Objednávateľ berie na vedomie, že predbežná kalkulácia Spoločnosti nie je právne záväzná a ide o odhad Spoločnosti vypočítaný podľa podkladov, ktoré Objednávateľ zaslal Spoločnosti. Objednávateľ berie na vedomie, že o výške daňového preplatku rozhoduje príslušnú úrad na základe svojho vlastného právneho posúdenia a nie je viazaný návrhom Spoločnosti, pričom výška daňového preplatku sa môže od predbežnej kalkulácie líšiť najmä v prípade, ak daňový úrad zistí ďalšie skutočnosti, ktoré neboli Spoločnosti známe alebo z dôvodu právneho posúdenia daňového úradu, najmä z dôvodu neuznania Objednávateľom deklarovaných daňových nákladov alebo ak daňový úrad započíta s daňovým preplatkom iné pohľadávky voči Objednávateľovi. Spoločnosť nezodpovedá za rozdiel medzi predbežnou kalkuláciou a výškou priznaného preplatku Objednávateľovi príslušným úradnom ani za prípadné vyrubenie daňového nedoplatku Objednávateľovi. Objednávateľ berie na vedomie, že Služba sa považuje za poskytnutú riadne a spoločnosti patrí dohodnutá odmena aj v prípade, ak mu podľa rozhodnutia príslušného úradu nevznikol daňový preplatok tak, ako bolo uvedené v predbežnej kalkulácii.
4.9 Objednávateľ berie na vedomie, že príslušný úrad môže Objednávateľa vyzvať na poskytnutie ďalších podkladov a/alebo informácií a vysvetlení najmä z dôvodu ďalšieho overenia Objednávateľom uvedených informácií zo strany príslušného úradu. V prípade, ak po poskytnutí služby príslušný úrad vyzve prostredníctvom Spoločnosti Objednávateľa na doplnenie podkladov alebo na uvedenie ďalších informácií a vysvetlení podľa predchádzajúcej vety, Spoločnosť zašle Objednávateľovi e-mail v ktorom ho vyzve na poskytnutie súčinnosti poskytnutím týchto podkladov a/alebo informácií a vysvetlení. Objednávateľ sa zaväzuje poskytovať súčinnosť Spoločnosti bezodkladne od doručenia požiadavky zo strany Spoločnosti. Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade neposkytnutia súčinnosti podľa predchádzajúcej vety príslušný úrad rozhodne aj bez požadovaných podkladov alebo informácií alebo vysvetlení, čo môže mať za následok rozdiel medzi predbežnou kalkuláciou a výškou priznaného preplatku. Postup v zmysle tohto bodu VOP sa uplatní aj v prípade, ak príslušný úrad vyzve Objednávateľa na doplnenie priamo prostredníctvom pošty, pričom v tomto prípade sa Objednávateľ zaväzuje informovať o tejto výzve Spoločnosť v súlade s bodom 7.2 VOP a zaslať Spoločnosti jej kópiu tak, aby Spoločnosť mohla Objednávateľa vyzvať na poskytnutie súčinnosti v zmysle tohto bodu VOP.
4.10 V prípade, ak Objednávateľ nesúhlasí s rozhodnutím príslušného úradu, je oprávnený podať proti tomuto rozhodnutiu odvolanie. Objednávateľ môže o podanie odvolania požiadať aj Spoločnosť, ktorá mu po konzultácii a úhrade zálohovej faktúry poskytne Službu def. v bode 2.8 V. pím. C.
4.11 Poskytnutie Služby def. v bode 2.8 III. a Služby def. v bode 2.8 V. pím. C. Spoločnosťou Objednávateľovi je podmienené úplnou úhradou zálohovej faktúry zo strany Objednávateľa Spoločnosti v zmysle bodu 6.1 číslo 1 VOP. Do úhrady zálohovej faktúry podľa predchádzajúcej vety nie je Spoločnosť v omeškaní s poskytnutím Služby Objednávateľovi. V prípade, ak Objednávateľ neuhradí Spoločnosti zálohovú faktúru v lehote jej splatnosti, je Spoločnosť oprávnená odstúpiť od Zmluvy v zmysle bodu 9.3 VOP.
4.12 Spoločnosť je oprávnená podmieniť aj poskytnutie iných Služieb ako sú uvedené v bode 4.11 VOP úplnou úhradou zálohovej faktúry v zmysle bodu 6.1 číslo 1 VOP zo strany Objednávateľa Spoločnosti, a to najmä v prípade, ak Spoločnosť eviduje neuhradené pohľadávky voči Objednávateľovi, pričom v tomto prípade je poskytnutie Služby podmienené aj úhradou všetkých záväzkov Objednávateĺa voči Spoločnosti alebo v prípade, ak Objednávateľ je v procese oddlženia alebo v minulosti bol oddlžený alebo má nedoplatky voči štátu a poisťovniam na daniach a odvodoch alebo sa voči nemu vedie exekučné konanie alebo v minulosti neuhradil akýkoľvek záväzok voči Spoločnosti v lehote splatnosti. Do úhrady zálohovej faktúry a ostatných záväzkov Objednávateľa podľa predchádzajúcej vety nie je Spoločnosť v omeškaní s poskytnutím Služby Objednávateľovi. V prípade, ak Objednávateľ neuhradí Spoločnosti zálohovú faktúru v lehote jej splatnosti a ostatné záväzky voči Spoločnosti, je Spoločnosť oprávnená odstúpiť od Zmluvy v zmysle bodu 9.3 VOP.
Článok 5: Odmena - poplatok Spoločnosti – cena za Služby
5.1 Cena - poplatok za Služby je určená dohodou v súlade so zákonom č. 18/1996 Z.z. o cenách v platnom znení. Presná výška ceny za kontkrétnu Službu je vždy uvedená v Návrhu na uzatvorenie zmluvy (ďalej len “Odmena spoločnosti”) a Objednávateľ s cenou vyjadruje súhlas podpisom Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy. Spoločnosť si vyhradzuje právo uviesť v Návrhu na uzatvorenie zmluvy aj dve ceny, ktoré sú platné v závislosti od dátumu doručenia Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy Spoločnosti, teda v závislosti od dátumu vzniku zmluvy, pričom v prípade, ak bude Akceptácia návrhu na uzatvorenie zmluvy doručená Spoločnosti mimo času platnosti oboch týchto cien, zmluva nevznikne a uplatní sa postup podľa bodu 3.4 VOP. Akuálny cenník spoločnosti je uvedený na stránke Spoločnosti https://www.vratmidan.sk/cennik .
5.2 V prípade, ak je predmetom Zmluvy poskytovanie Služby def. v bode 2.8 III., Spoločnosť si vyhradzuje právo zmeniť Odmenu spoločnosti v priebehu trvania Zmluvy, nakoľko predmetom Zmluvy je pravidelné poskytovanie Služieb súvisiacich so správou rodinných prídavkov v priebehu dlhšieho časového obdobia. Spoločnosť je povinná Objednávateľovi oznámiť zmenu ceny služieb podľa predchádzajúcej vety pred poskytnutím tej ktorej Služby, pričom ak Objednávateľ nesúhlasí so zmenou ceny služieb, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v zmysle bodu 9.2 VOP. Ak Objednávateľ neodstúpi od Zmluvy do 10 dní odo dňa oznámenia zmeny ceny, má sa za to, že zmenu Odmeny spoločnosti schválil.
5.3 Odmena spoločnosti je uvedená v mene Euro (€) vždy vrátane DPH a bez DPH. Spoločnosť si vyhradzuje právo zvýšiť Odmenu spoločnosti v priebehu trvania Zmluvy v prípade zmeny sadzby DPH a to tak, že k cene bez DPH uvedenej v Zmluve bude pripočítaná príslušná sadzba DPH podľa platných a účinných daňových predpisov v čase vystavenia daňového dokladu - faktúry, pričom Objednávateľ s takýmto zvýšením ceny súhlasí. O zvýšení Odmeny spoločnosti v dôsledku zvýšenia sadzby DPH Spoločnosť informuje Objednávateľa, pričom za informovanie o zvýšení Odmeny spoločnosti sa považuje aj vystavenie a doručenie daňového dokladu - faktúry Objednávateľovi so zvýšenou Odmenou spoločnosti v dôsledku zvýšenia sadzby DPH.
5.4 Objednávateľ berie na vedomie, že Spoločnosť má nárok na Odmenu spoločnosti aj v prípade, ak sa predbežná kalkulácia líši od výšky vrátenej dane, najmä ak Spoločnosť vypočítala na základe informácií od Objednávateľa preplatok dane a daňový úrad vyrubil Objednávateľovi nedoplatok na dani, alebo mu preplatok znížil.
5.5 Objednávateľ berie na vedomie, že Odmena spoločnosti sa pri Službách uvedených v bode 2.8 I. určuje ako určité percento z priznaného daňového preplatku za určité zdaňovacie obdobie bez ohľadu na to, že Objednávateľovi bol vyplatený nižší alebo žiadny preplatok z dôvodu, že daňový úrad si započítal voči priznanému daňovému preplatku svoje iné pohľadávky voči Objednávateľovi, ktoré môžu pochádzať aj z minulých daňových období alebo boli voči daňovému preplatku Objednávateľa započítané akékoľvek iné pohľadávky štátu v ktorom sa daňové priznanie podáva alebo jeho orgánov voči Objednávateľovi, ktoré podľa príslušných právnych predpisov daného štátu môžu byť jednostranne započítané s daňovým preplatkom.
5.6 Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade, ak so Spoločnosťou uzatvoril viaceré Zmluvy o poskytnutí služieb uvedených v bode 2.8 I., každá z týchto Zmlúv sa vzťahuje na určité daňové obdobie - rok uvedené v Zmluve a Odmena spoločnosti sa určí v súlade so Zmluvou ako určité percento z priznaného daňového preplatku za každé toto zdaňovacie obdobie - rok, a to aj v súlade s bodom 5.5 týchto VOP.
Článok 6: Fakturácia a platobné podmienky
6.1 Spôsob fakturácie Odmeny spoločnosti je nasledovný:
1. úhrada celej predpokladanej Odmeny spoločnosti vopred na základe zálohovej faktúry v prípadoch uvedených v bode 4.11 a 4.12 VOP, ktorú Spoločnosť zašle Objednávateľovi po uzatvorení Zmluvy,
2. úhrada Odmeny spoločnosti na základe faktúry zaslanej Objednávateľovi Spoločnosťou po poskytnutí Služby v ostatných prípadoch.
6.2 V prípade, ak bola Objednávateľovi zo strany Spoločnosti vystavená zálohová faktúra, zaväzuje sa Spoločnosť po poskytnutí Služby vystaviť riadnu faktúru. V prípade, ak je odmena Spoločnosti vyššia ako výška zálohovej úhrady, zaväzuje sa Objednávateľ doplatiť rozdiel Odmeny spoločnosti v zmysle riadnej faktúry.
6.3 Splatnosť faktúr (aj zálohových) je dohodnutá na desať (10) kalendárnych dní odo dňa doručenia faktúry Objednávateľovi. Spoločnosť doručí faktúru Objednávateľovi elektronicky na jeho e-mail uvedený v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy s čím Objednávateľ súhlasí. Za deň doručenia faktúry sa považuje deň odoslania e-mailu. Odmena spoločnosti je splatná v posledný deň splatnosti faktúry.
6.4 Spoločnosť je oprávnená prijať na svoj účet preplatok dane alebo iné plnenie poukázané príslušným úradom, započítať ho na Odmenu spoločnosti a iné nároky Spoločnosti voči Objednávateľovi a zostatok poslať na účet Objednávateľa uvedený v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy spolu s faktúrou.
6.5 Spôsob platby Odmeny spoločnosti v mene EURO je možný na účet vedený v banke Všeobecná úverová banka, a.s., č. účtu v tvare IBAN: SK50 0200 0000 0037 4143 7457, a to prevodným príkazom alebo vkladom na účet.
Článok 7: Práva a povinnosti zmluvných strán
7.1 Objednávateľ je povinný najmä:
a) poskytnúť Spoločnosti plnú súčinnosť potrebnú na poskytovanie Služieb, a to najmä v súlade s bodom 4.6 a 4.9 týchto VOP,
b) pravdivo, úplne a podľa pokynov Spoločnosti vyplniť Akceptáciu návrhu na uzatvorenie zmluvy a jej prílohy,
c) včas informovať Spoločnosť o všetkých podstatných záležitostiach súvisiacich s predmetom Zmluvy,
d) zaplatiť za poskytnuté Služby Spoločnosti v súlade s dohodnutými platobnými podmienkami,
e) správať sa k Spoločnosti a jej zamestnancom slušne a s rešpektom, pričom sa zaväzuje zdržať sa používania hrubých alebo vulgárnych slov či výrazov, zvyšovať hlas alebo fyzicky na tieto osoby útočiť,
f) bezodkladne oznámiť Spoločnosti zmenu kontaktných údajov, ktoré uviedol v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy.
7.2 Objednávateľ je povinný informovať Spoločnosť o tom, že prijal od príslušného daňového úradu na svoj bankový účet daňový preplatok za zdaňovacie obdobie za ktoré Spoločnosť za neho v zmysle Zmluvy podala daňové priznanie alebo že mu bolo doručené rozhodnutie príslušného daňového úradu týkajúce sa zdaňovacieho obdobia za ktoré Spoločnosť za neho v zmysle Zmluvy podala daňové priznanie alebo že mu bola doručená akákoľvek pošta z daňového alebo iného úradu týkajúca sa Zmluvy, a to najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa pripísania daňového preplatku na účet Objednávateľa alebo najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa doručenia rozhodnutia daňového úradu alebo inej písomnosti daňového alebo iného úradu (v prípade ak nastanú obe tieto skutočnosti lehota 5 pracovných dní plynie odo skutočnosti, ktorá nastala skôr), a to jedným z nasledujúcich spôsob:
● elektronicky na emailovú adresu info@vratmidan.sk
● telefonicky na tel. Č. 053/44 89 511
● Poštou formou doporučenej zásielky na adresu: VMD Consulting s.r.o. so sídlom Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR
7.3 Spoločnosť je povinná najmä:
a) poskytnúť Objednávateľovi Služby s náležitou odbornou starostlivosťou,
b) v prípade, ak na základe poskytnutých Služieb príjme daňový preplatok od príslušného daňového úradu na svoj účet poukázať ho po započítaní Odmeny spoločnosti a iných nárokov Spoločnosti voči Objednávateľovi na účet Objednávateľa, a to v lehote 30 dní odo dňa prijatia daňového preplatku Spoločnosťou.
7.4 Spoločnosť si vyhradzuje právo výlučnej komunikácie s príslušnými úradmi ohľadne stavu vybavovania daňových priznaní alebo žiadostí, ktoré podala v mene Objednávateľa v zmysle Zmluvy. V prípade, ak Objednávateľ kontaktuje príslušný daňový úrad nemá to vplyv na výšku Odmeny spoločnosti.
Článok 8: Zmluvné pokuty
8.1 Objednávateľ je povinný uhradiť Spoločnosti zmluvnú pokutu v sume 100 eur za každý jednotlivý prípad porušenia:
a) povinnosti Objednávateľa informovať spoločnosť o skutočnostiach uvedených v bode 7.2 VOP v lehote a spôsobom podľa bodu 7.2 VOP
b) povinností Objednávateľa uvedených v bode 7.1 VOP, najmä v prípade ak Objednávateľ uvedie Spoločnosti nepravdivé údaje alebo vyhlásenia.
8.2 Zmluvná pokuta je splatná dňom porušenia zabezpečovanej povinnosti Objednávateľom. Objednávateľ je povinný uhradiť zmluvnú pokutu Spoločnosti aj v prípade, ak porušenie povinnosti nezavinil.
Článok 9: Ukončenie platnosti Zmluvy
9.1 Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú. Zmluvu je možné ukončiť len týmto spôsobmi:
a) dohodou,
b) odstúpením od Zmluvy podľa bodu 9.2, 9.3 a 9.4 VOP alebo
c) výpoveďou podľa bodu 9.5 VOP
9.2 Odstúpenie od Zmluvy zo strany Objednávateľa
Objednávateľ môže od Zmluvy odstúpiť iba v prípadoch ustanovených vo VOP, a to:
a) v prípade, ak je Zmluva uzavretá na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Spoločnosti do 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Objednávateľ má právo požiadať Spoločnosť pri uzatváraní Zmluvy, aby začala poskytovať Služby podľa Zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. V prípade udelenia súhlasu Objednávateľa so začatím poskytovania Služieb podľa Zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy stráca Objednávateľ po úplnom poskytnutí služieb právo na odstúpenie od Zmluvy. Ak Objednávateľ odstúpi od zmluvy napriek tomu, že pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služieb, Objednávateľ je povinný uhradiť Spoločnosti cenu za skutočné poskytnutie plnenie - Služby poskytnutej do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Cena za skutočne realizované plnenie sa vypočíta pomerne, a to na základe Odmeny spoločnosti uvedenej v Zmluve. b) podľa bodu 5.2 VOP
9.3 Odstúpenie od Zmluvy zo strany Spoločnosti
Spoločnosť môže od Zmluvy odstúpiť iba v prípadoch ustanovených vo VOP, a to:
a) podľa bodu 4.6 VOP
b) podľa bodu 4.11 VOP
c) podľa bodu 4.12 VOP
d) ak sa Objednávateľ dostane do omeškania so zaplatením Odmeny spoločnosti na základe faktúry po lehote splatnosti a neuhradí ju ani v dodatočnej lehote 5 kalendárnych dní od doručenia e-mailovej výzvy Spoločnosti alebo
e) ak Objednávateľ poruší akúkoľvek povinnosť vyplývajúcu mu zo Zmluvy.
9.4 Ktorákoľvek zo Zmluvných strán môže odstúpiť od Zmluvy v týchto prípadoch:
a) ak druhá zmluvná strana vstúpi do likvidácie,
b) ak na majetok druhej zmluvnej strany bol vyhlásený konkurz, povolená reštrukturalizácia alebo zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nemajetnosť alebo bola oddlžená.
9.5 Ktorákoľvek zo Zmluvných strán môže Zmluvu vypovedať bez udania dôvodu, pričom výpovedná lehota je 2 mesiace a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď druhej strane doručená.
9.6 Odstúpenie od Zmluvy a výpoveď Zmluvy musí byť doručené druhej zmluvnej strane, pričom účinky odstúpenia nastávajú dňom doručenia oznámenia. Odstúpenie od Zmluvy môže byť vykonané aj elektronicky, najmä e-mailom.
9.7 Ukončením zmluvy akýmkoľvek spôsobom nezanikajú nároky a povinnosti, ktoré podľa svojej povahy nemajú zaniknúť ukončením zmluvy, ako je najmä povinnosť mlčanlivosti, prípadné nároky na náhradu škody, nárok na zaplatenie Odmeny spoločnosti, či nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty.
Článok 10: Mlčanlivosť, obchodné tajomstvo
10.1 Zmluvné strany prehlasujú, že všetky informácie, získané počas platnosti Zmluvy, sa považujú za dôverné. Zmluvné strany sa zaväzujú so všetkými skutočnosťami, o ktorých sa dozvedeli pri plnení predmetu Zmluvy, zaobchádzať ako s obchodným tajomstvom. Uvedené sa vzťahuje aj na prípad, ak strany uzatvorili pri realizácii tejto zmluvy osobitnú zmluvu o ochrane dôverných informácií, ochrane obchodného tajomstva a pod. Zmluvné strany sa rovnako zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach a okolnostiach, ktoré nastali a ktoré sa dozvedeli počas rokovania o uzatvorení Zmluvy.
10.2 Akékoľvek dôverné informácie zostávajú výhradným vlastníctvom odovzdávajúcej strany a prijímajúca strana vyvinie na zachovanie ich dôvernosti a na ich ochranu rovnaké úsilie, ako by išlo o jej vlastné dôverné informácie. Tieto dôverné informácie bude zhotoviteľ chrániť pred odcudzením, stratou, poškodením, neoprávneným prístupom, zmenou a rozširovaním; na tento účel príjme technické, organizačné a personálne opatrenia. Pri poskytovaní informácií o plnení predmetu tejto Zmluvy tretím stranám za účelom referencií, sa obe strany zaväzujú nepublikovať dôverné informácie druhej strany, neodovzdať ich tretej strane, ani svojim vlastným zamestnancom a zástupcom s výnimkou tých, ktorí s nimi potrebujú byť oboznámení, aby mohli splniť Zmluvu alebo používať predmet Zmluvy. Obe strany sa zároveň zaväzujú nepoužiť dôverné informácie druhej strany inak, ako za účelom plnenia Zmluvy. Povinnosť mlčanlivosti trvá aj po skončení zmluvného vzťahu.
10.3 Za dôverné informácie sú považované všetky vzájomne poskytnuté informácie v ústnej, písomnej forme alebo elektronickej podobe, predovšetkým akékoľvek informácie, ktoré sa strany dozvedeli v súvislosti so Zmluvou alebo v súvislosti s procesom jej uzatvárania, know-how, ktorým sa rozumejú všetky poznatky obchodnej, výrobnej, technickej povahy súvisiace s činnosťami druhej strany, ktoré majú skutočnú alebo potenciálnu hodnotu, a ktoré majú byť utajené a nie sú v príslušných obchodných kruhoch známe alebo ktorých zverejnenie prijímajúcou stranou by odovzdávajúcej strane mohlo spôsobiť škodu.
10.4 Ustanovenia tohto článku nie sú dotknuté ukončením zmluvného vzťahu medzi Zmluvnými stranami a povinnosti z neho vyplývajúce trvajú aj po skončení platnosti Zmluvy.
Článok 11: Zodpovednosť za vady a reklamácia služieb
11.1 Spoločnosť je povinná poskytnúť Objednávateľovi Služby v zmysle Zmluvy v kvalite v súlade s týmto VOP. Spoločnosť zodpovedá za vady poskytnutých Služieb v zmysle týchto VOP a Reklamačného poriadku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť VOP ako ich príloha č. 2.
11.2 Reklamáciu dodaných Služieb podľa Zmluvy môže Objednávateľ uplatniť v súlade s Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť VOP ako ich príloha č. 2.
Článok 12: Oznámenie o spracúvaní osobných údajov
12.1 Spoločnosť spracúva osobné údaje Objednávateľa v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, ako aj Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).
12.2 Informácie pre Objednávateľa - dotknutú osobu o spracovaní osobných údajov Objednávateľa Spoločnosťou sú dostupné na webstránke https://www.vratmidan.sk/storage/app/media/Pravne%20dokumenty/ochrana-osobnych-udajov.pdf
Článok 13: Doručovanie a zachovanie písomnej formy
13.1 Všetky oznámenia a právne úkony, ktoré musia, či môžu byť učinené podľa Zmluvy alebo v súvislosti so Zmluvou, budú učinené v slovenskom jazyku a doručené osobne, medzinárodne uznávaným doručovateľom, doporučenou poštou alebo e-mailom. Takto učinené oznámenie alebo právny úkon bude považované za doručené druhej Zmluvnej strane prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni, keď bolo oznámenie doručené osobne, medzinárodne uznávaným doručovateľom alebo doporučenou poštou. V prípade doručovania oznámenia alebo právneho úkonu e-mailom je oznámenie alebo právny úkon považovaný za doručený druhej zmluvnej strane momentom odoslania e-mailu doručujúcej zmluvnej strany na e-mailovú adresu druhej zmluvnej strany. Objednávateľ je povinný v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy uviesť e-mailovú adresu, ktorá je schopná prijímať a ukladať e-mailové správy s prílohou vo formáte pdf a príslušnú e-mailovú schránku v tomto stave udržiavať, alebo oznámiť Spoločnosti inú vhodnú e- mailovú schránku.
13.2 Objednávateľ využíva ako komunikačný kanál medzi ním a Spoločnosťou na doručovanie/odosielanie e-mailov e-mail špecifikovaný v Akceptácii návrhu na uzatvorenie zmluvy, prostredníctvom ktorého je oprávnený zadávať akékoľvek svoje požiadavky týkajúce sa Zmluvy (objednávka, zmena zmluvy, ukončenie zmluvy), pričom požiadavky, oznámenia alebo akékoľvek iné prejavy vôle a právne úkony odoslané z tohto e-mailu sa považujú za právne záväzné prejavy vôle Objednávateľa vo vzťahu k Zmluve a právnym vzťahom založeným Zmluvou. Objednávateľ je povinný zabezpečiť, aby predmetný e-mail nepoužívali iné osoby. Objednávateľ plne zodpovedá za porušenie povinnosti podľa predchádzajúcej vety a v prípade porušenia tejto povinnosti je predmetným e-mailom zaslaný prejav vôle alebo právny úkony týkajúci sa Zmluvy platný a účinný bez ohľadu na to, kto ho skutočne zaslal, nakoľko Spoločnosť je dobromyseľná v tom, že predmetný e-mail obsluhuje Objednávateľ.
13.3 Zmluvné strany sa dohodli, že písomná forma prejavu vôle a právneho úkonu týkajúca sa Zmluvy a právneho vzťahu založeného Zmluvou (vrátane odstúpenia, výpovede a pod.) je zachovaná, ak je právny úkon urobený elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon urobila, teda najmä e-mailom podľa bodu 13.2 VOP alebo ak je právny úkon urobený elektronickými prostriedkami a je podpísaný zaručeným elektronickým podpisom alebo zaručenou elektronickou pečaťou.
Článok 14: Záverečné ustanovenia
14.1 Spoločnosť má právo kedykoľvek meniť a dopĺňať VOP, s čím Objednávateľ súhlasí.
14.2 V prípade, ak sa zmluva uzatvára na diaľku, tak sa na zmluvný vzťah medzi Objednávateľom a Spoločnosťou založený Zmluvou počas celej doby jeho platnosti použijú VOP v znení účinnom ku dňu odoslania Návrhu na uzatvorenie zmluvy Spoločnosťou Objednávateľovi, pričom v tomto znení budú zaslané Objednávateľovi spolu s Návrhom na uzatvorenie zmluvy a Objednávateľ s týmto VOP vyjadrí súhlas podpisom Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy. V prípade, ak sa zmluva uzatvára v sídle Spoločnosti, tak sa na zmluvný vzťah medzi Objednávateľom a Spoločnosťou založený Zmluvou počas celej doby jeho platnosti použijú VOP v znení účinnom ku dňu podpisu Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy Objednávateľom v sídle Spoločnosti, pričom v tomto znení budú poskytnuté Objednávateľovi v sídle Spoločnosti a Objednávateľ s týmto VOP vyjadrí súhlas podpisom Akceptácie návrhu na uzatvorenie zmluvy.
14.3 Zánik Zmluvy sa nedotýka platnosti a účinnosti tých ustanovení VOP, ktoré s ohľadom na svoju povahu majú pretrvať až do úplného vyrovnania všetkých nárokov vyplývajúcich zo Zmluvy, najmä ustanovenia o zodpovednosti za škodu, náhrade škody a sankciách, ustanovenia o zhromažďovaní a používaní informácií o Objednávateľovi a pod.
14.4 Ak sa niektoré ustanovenie VOP stane vo vymedzenom rozsahu neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, ostatné ustanovenia týmto nedotknuté zostávajú v platnosti v plnom rozsahu. Spoločnosť v takom prípade nahradí dané ustanovenie platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré sa bude čo najmenej odlišovať od princípov uvedených vo VOP pri zachovaní ekonomického a právneho účelu a zmyslu napadnutého ustanovenia.
14.5 VOP vydané Spoločnosťou strácajú platnosť a účinnosť vždy dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových Všeobecných obchodných podmienok vydaných Spoločnosťou.
14.2 VOP nadobúdajú účinnosť nasledujúcim dňom po dni ich zverejnenia.
Zverejnené dňom 01.11.2024
Príloha č. 1 VOP
Poskytnutie informácií Objednávateľovi pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku
Spoločnosť poskytuje Objednávateľovi v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. nasledovné informácie pred uzatvorením Zmluvy na diaľku:
Charakter služby: Spoločnosť poskytne Objednávateľovi Služby o ktorých poskytnutie prejavil záujem objednávkou a ktoré sú uvedené v Návrhu na uzatvorenie zmluvy a ktorých popis je uvedený v bode 2.8 a článku 4 VOP a na stránke spoločnosti https://www.vratmidan.sk/
Obchodné meno, sídlo a IČO Spoločnosti: VMD Consulting s.r.o., Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR, 50 477 650
Kontaktné údaje Spoločnosti: Objednávateľ môže Spoločnosť kontaktovať e-mailom na e-mail: info@vratmidan.sk, telefonicky na tel. č. +421 53 44 89 511 v čase od 9.00 do 16.00 a to v rámci pracovných dní: pondelok, streda, piatok alebo poštou na adrese Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR
Adresa Spoločnosti na ktorej môže Objednávateľ uplatniť reklamáciu Služby podať sťažnosť alebo iný podnet: Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR
Informácia o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov: Objednávateľ je oprávnený uplatniť reklamáciu, sťažnosť alebo podnet v súlade s Reklamačným poriadkom, ktorý tvorí prílohu týchto VOP. Spôsob vybavovania týchto podaní upravuje Reklamačný poriadok.
Celková cena Služieb: Celková cena Služieb vrátane dane z pridanej hodnoty je uvedená v Návrhu na uzatvorenie zmluvy. Cena za Služby uvedené v bode 2.8 I je uvedená v Návrhu na uzatvorenie zmluvy ako pevná, ktorá sa uplatní v prípade, ak bude Objednávateľovi priznaný daňový preplatok do výšky uvedenej v Návrhu na uzatvorenie zmluvy a ako percentuálna, ktorá sa vypočíta ako určité percento uvedené v Návrhu na uzavretie zmluvy z priznaného daňového preplatku Objednávateľa v prípade, ak bude Objednávateľovi vrátený daňový preplatok nad výšku uvedenú v Návrhu na uzatvorenie zmluvy.
Platobné podmienky a preddavok: Objednávateľ je povinný uhradiť Odmenu spoločnosti na základe faktúry vystavenej spoločnosťou po poskytnutí Služby okrem prípadu, ak Spoločnosť v súlade s týmito VOP vystaví Objednávateľovi zálohovú faktúru, v tomto prípade sa Objednávateľ zaväzuje uhradiť Odmenu spoločnosti vopred, pred poskytnutím Služby, ako preddavok.
Poučenie o práve Objednávateľa ako spotrebiteľa odstúpiť od Zmluvy:
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Objednávateľ má právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od Zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa vzniku Zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy Objednávateľ informuje Spoločnosť o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy jednoznačným vyhlásením napríklad listom zaslaným poštou na adresu spoločnosti VMD Consulting s.r.o, Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR alebo e-mailom na adresu info@vratmidan.sk Na tento účel môže Objednávateľ použiť nasledovný vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy:
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
– Komu VMD Consulting s.r.o., Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR, 50 477 650:
– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : ..............
– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............
– Dátum ..............
* Nehodiace sa prečiarknite.
Lehota na odstúpenie od Zmluvy je zachovaná, ak Objednávateľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od Zmluvy Spoločnosť vráti Objednávateľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Zmluvy, najmä Odmenu spoločnosti. Platba bude Objednávateľovi vrátená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Spoločnosti doručené Objednávateľove oznámenie o odstúpení od Zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Objednávateľ použil pri platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Ak Objednávateľ požiadal o začatie poskytovania služieb počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy, má povinnosť uhradiť Spoločnosti cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy Objednávateľ oznámil Spoločnosti rozhodnutie odstúpiť od Zmluvy.
Odstúpenie od zmluvy v iných prípadoch. Okrem prípadu uvedeného vyššie je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od Zmluvy a vypovedať Zmluvu iba v prípadoch uvedených vo VOP.
Zodpovednosť za vady služby. Spoločnosť zodpovedá za vady Služby podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka. Zodpovednosť za vady služby bližšie upravuje Reklamačný poriadok Spoločnosti, ktorý tvorí prílohu č. 2 VOP.
Dĺžka trvania Zmluvy. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú a je ju možné vypovedať bez udania dôvodu, pričom výpovedná lehota je 2 mesiace a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď druhej strane doručená.
Alternatívne riešenie sporov a riešenie. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami.
Objednávateľ – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Spoločnosť so žiadosťou o nápravu (e-mailom
info@vratmidan.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Spoločnosť vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Spoločnosť porušila jeho práva. Ak Spoločnosť odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS”) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona č. 391/2015 Z.z. Spotrebiteľ môže podať návrh spôsobom určeným podľa §12 zákona č. 391/2015 Z.z.
Orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže užívateľ obrátiť.
Objednávateľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Objednávateľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov – pozri Čl. 14 ods. 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v. EÚ L 165, 18. 6. 2013). Odkaz na platformu: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
Príloha č. 2 VOP
Reklamačný poriadok
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok spoločnosti VMD Consulting s.r.o. so sídlom Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR, IČO: 50 477 650, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel Sro, vložka č. 39845/V
(ďalej len ako „Spoločnosť“) je neoddeliteľnou súčasťou VOP Spoločnosti. Niektoré pojmy uvedené v tomto reklamačnom poriadku sú definované vo VOP.
1.2. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie za Služby, ktoré poskytuje spoločnosť na základe Zmluvy o poskytovaní služieb uzatvorenej s Objednávateľom v zmysle VOP.
1.3. Tento reklamačný poriadok je umiestnený na viditeľnom mieste v sídle Spoločnosť a je zverejnený na webstránke Spoločnosti https://www.vratmidan.sk/VOP ako súčasť VOP
1.4. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej Služby.
1.5. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady poskytovanej služby, výmenou služby za inú, vrátením Odmeny spoločnosti za poskytnutú Službu, poskytnutím zľavy z ceny poskytnutej Služby odôvodnené zamietnutie reklamácie Spoločnosťou.
2. Zodpovednosť Spoločnosti za vady Služieb
2.1. Poskytovateľ zodpovedá za to, že Služby búdu Objednávateľovi poskytnuté Spoločnosťou v kvalite v súlade s uzavretou Zmluvou o poskytovaní služieb a VOP Spoločnosti.
2.2. Spoločnosť zodpovedá za vady poskytovaných Služieb po dobu ich poskytovania Objednávateľovi.
3. Uplatňovanie reklamácie
3.1. Objednávateľ je oprávnený uplatniť reklamáciu týkajúcu sa:
- kvality poskytovaných Služieb, alebo
- správnosť Odmeny spoločnosti, ak sa domieva, že faktúra za službu nebola vystavená v súlade so zmluvou.
3.2. Záručná doba na Služby poskytnuté Spoločnosťou je 24 mesiacov podľa ustanovení Občianskeho zákonníka.
3.3. Reklamáciu musí Objednávateľ uplatniť u Spoločnosti, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej Služby alebo nesprávnosť vyúčtovanej Odmeny spoločnosti, najneskôr však do 30 dní odo dňa týchto skutočností, inak právo na reklamáciu zaniká.
3.4. Reklamáciu môže Objednávateľ uplatniť:
- listom zaslaným poštou na adresu spoločnosti VMD Consulting s.r.o, Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR,
- e-mailom na adresu info@vratmidan.sk, alebo
- osobne v sídle Spoločnosti na adrese Letná 49, Spišská Nová Ves 052 01, SR.
3.5. Pri uplatnení reklamácie Objednávateľ uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje v rozsahu meno a priezvisko, adresa bydliska, telefónne číslo, e-mail, čo najpresnejšie uvedie a popíše vadu Služby a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa Objednávateľa došlo k vzniku vady. Objednávateľ pri uplatnení reklamácie ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje, či si želá doručiť protokol o vybavení reklamácie poštou, e-mailom alebo si ho vyzdvihne osobne. V prípade reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutú službu musí objednávateľ uviesť aj účtovné obdobie, ktorého sa reklamácia týka. Objednávateľ je povinný súčasne s reklamáciou doručiť Spoločnosti doklady, o ktoré opiera svoju reklamáciu. 3.6. Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej Odmeny spoločnosti za poskytovanú Službu nemá odkladný účinok na povinnosť jej úhrady, t.j. nezbavuje Objednávateľa povinnosti zaplatiť faktúru v lehote splatnosti.
3.7. Spoločnosť si vyhradzuje právo zamietnuť reklamáciu, ak zníženie kvality Služieb bolo spôsobené najmä:
- okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť,
- poskytnutými dokumentmi alebo informáciami od Objednávateľa,
- neposkytnutím alebo nedostatočným poskytnutím súčinnosti Objednávateľa Spoločnosti v zmysle VOP
3.8 Spoločnosť si vyhradzuje právo zamietnuť reklamáciu ak Objednávateľ uplatnil reklamáciu po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu alebo nesprávnosť vyúčtovania zistil alebo mohol zistiť.
3.9. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď Objednávateľ uplatnil u Spoločnosti reklamáciu riadne a v súlade s týmto reklamačným poriadkom. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky potrebné údaje a prílohy, reklamačné konanie začína až dňom ich doplnenia. Ak Objednávateľ údaje či prílohy ani v lehote uvedenej vo výzve Spoločnosti nedoplnení či neopraví, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
3.10. Ak Služby, ktorú Objednávateľ reklamuje, vyžadujú pre objektívne posúdenie opodstatnenosti reklamácie súčinnosť zo strany Objednávateľa, je Objednávateľ povinný Spoločnosti požadovanú súčinnosť poskytnúť. Pokiaľ tak neurobí, dňom začatia reklamačného konania bude až deň poskytnutia súčinnosti Spoločnosti.
4. Reklamačné konanie
4.1. Pri uplatnení reklamácie poštou alebo prostredníctvom e-mailu doručí Spoločnosť Objednávateľovi potvrdenie o prijatí reklamácie - vytknutí vady služby na ním uvedenú e-mailovú adresu; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V prípade osobného uplatnenia reklamácie odovdzá Spoločnosť Objednávateľovi potvrdenie o prijatí reklamácie po osobnom uplatnení reklamácie.
4.2. Spoločnosť prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
4.3. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej v bode 4.2. tohto článku má Objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby za inú.
4.5. O vybavení reklamácie vydá Spoločnosť Objednávateľovi protokol o vybavení reklamácie, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Ukončením reklamačného konania môže byť osobné prevzatie protokolu. Ukončením reklamačného konania je vždy odoslanie reklamačného protokolu na e-mailovú adresu Objednávateľa.
4.6. O vybavení reklamácie informuje Spoločnosť Objednávateľa spôsobom zvoleným v reklamačnom protokole.
4.7. Spoločnosť je povinná viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamáciách musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
5. Spôsoby vybavenie reklamácie
5.1. Ak sa na poskytovanej Službe vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má Objednávateľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Spoločnosť je povinná vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Spoločnosť.
5.2. Objednávateľ má právo odstúpiť od uzavretej zmluvy: a) ak ponúkaná služba vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba mohla riadne využiť ako služba bez vady, b) ide síce o odstrániteľné vady, avšak objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu riadne využiť; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach, c) ide síce o odstrániteľné vady, avšak Objednávateľ nemôže pre väčší počet vád službu riadne využiť; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu služby, d) poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).
5.3. V prípadoch uvedených v bode 5.2. sa môže Spoločnosť s Objednávateľom dohodnúť o vybavení reklamácie výmenou reklamovanej Služby za inú.
5.4. Ak sa na poskytnutej Službe objavia iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ právo na zľavu z Odmeny spoločnosti. Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z Odmeny spoločnosti sa prihliadne na dobu trvania vady a možnosť ďalšieho využívania Služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje Spoločnosť.
5.5. Spoločnosť vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
- odstránením vady poskytovanej Služby,
- výmenou Služby za inú po predchádzajúcej dohode s objednávateľom,
- vrátením Odmeny spoločnosti za poskytovanú Službu (pri odstúpení od zmluvy),
- poskytnutím zľavy z Odmeny (pri neodstrániteľnej vade),
- odôvodneným zamietnutím reklamácie.
5.6. V prípade uznania reklamácie týkajúcej sa správnosti vyúčtovanej Odmeny spoločnosti Spoločnosť zúčtuje oprávnene reklamovanú Odmenu spoločnosti v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do vrátenia celej oprávnene reklamovanej ceny. Pokiaľ bola cena účtovaná (fakturovaná) za jednorazovo poskytnutú Službu, suma vo výške oprávnene reklamovanej ceny sa Objednávateľovi vráti.
6. Informácie o alternatívnom riešení sporov
6.1. Objednávateľ má v súlade so zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len “zákon“) ako spotrebiteľ právo obrátiť sa na Spoločnosť so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým bola vybavená jeho reklamácia alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva.
6.2 Ak Spoločnosť na žiadosť Objednávateľa o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Objednávateľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) je treba podať príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iné právnické osoby zapísané v zozname Ministerstva hospodárstva SR.
6.3 Objednávateľ má ako spotrebiteľ právo voľby, ktorému subjektu návrh podá. Zoznam je dostupný na stránke: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotreb itelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov1
6.4. Návrh môže Objednávateľ podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 zákona a ktorý je dostupný aj na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Platforma na podávanie alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže objednávateľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi Zároveň
je Objednávateľ oprávnený použiť platformu riešenia sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase, kde vyplní elektronický formulár sťažnosti na obchodníka.
6.5. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len objednávateľ - spotrebiteľ t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorého hodnota presahuje 20 eur. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od objednávateľa úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu do výšky 5,00 eur vrátane DPH. Výsledkom konania o alternatívnom riešení sporu, by mala byť dohoda predajcu a spotrebiteľa o zmierlivom vyriešení ich sporu. Avšak ani záväznosť takejto dohody nebráni stranám, aby svoj spor následne riešili súdnou cestou.